Χτίζοντας κοινότητες
Train the Trainers on Diversity and Inclusion
To Art in Perspective συνεργάστηκε με την liminal σε ένα 2ήμερο σεμινάριο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Empower Women. Το Train the trainers on Diversity and Inclusion σχεδιάστηκε έτσι ώστε να προσφέρει εξειδικευμένη κατάρτιση σε τοπικούς φορείς που έφτασαν από όλη την Ευρώπη στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων δημοτικών υπαλλήλων, κοινωνικών λειτουργών, παρόχων υγειονομικής περίθαλψης και επικεφαλής της κοινότητας, σε θέματα που αφορούν την προσβασιμότητα και την ισότητα των φύλων. Με την υιοθέτηση μιας προσέγγισης με ιδιαίτερη ευαισθησία ως προς το φύλο, το σεμινάριο έκανε εκτενή αναφορά και στις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, τα μη δυαδικά και τα διαφυλικά άτομα με αναπηρία προωθώντας την ισότητα των φύλων και τις πολιτικές συμπερίληψης στις κοινότητες που συμμετέχουν στο έργο (Μάιος 2024). Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη. |
.Βιωματική επιμόρφωση στελεχών
Το Art in Perspective φιλοξένησε τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας για μία διήμερη επιμόρφωση που εστίασε στα σημερινά επιστημονικά δεδομένα και το ρόλο των επαγγελματιών πρόληψης στη συμπερίληψη και την αντιμετώπηση της προκατάληψης και μισαλλοδοξίας που αφορούν θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου (Φεβρουάριος 2024). Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη. |
Εκπαίδευση για την Ένταξη 2021-2025
Το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη», είναι ένα δωρεάν και μοριοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο. Κάθε χρόνο συμμετέχουν περίπου 600 επιμορφούμενοι. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι συνεργασία της UNISEF με ελληνικά Πανεπιστήμια, το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ. www.teach4integration.gr Συμμετέχουμε με το εργαστήρι "Η Ψυχοδυναμική της Ομάδας". Συντονίζουν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη. |
Δημιουργώντας Καταφύγια στις Καταιγίδες
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη (Σεπτέμβριος 2020). Η σχολική χρονιά ξεκινάει μέσα σε δύσκολες συνθήκες, που προσθέτουν στις ήδη επιβαρυμένες ανάγκες της εκπαίδευσης. Η πανδημία του COVID-19 απαιτεί αντοχή στην αβεβαιότητα και προσαρμοστικότητα. Με τον νου μας στην ένταξη των προσφύγων -μέσα σε μία ατμόσφαιρα που εύκολα οδηγεί στη ματαίωση- και τον καθοριστικό ρόλο των εκπαιδευτικών σε αυτό, το εργαστήριο εξερευνά τους ρόλους: πρόσφυγας – αλληλέγγυος – ξενοφοβικός (όπως εκφράζονται μέσα από στάσεις και συμπεριφορές) σε παράλληλη εξερεύνηση των ρόλων θύμα – θύτης – σωτήρας. Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο αξιοποιήθηκαν τεχνικές Ψυχοδράματος, Θεάτρου Playback και Processwork. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη. |

Αξίωμα επιδιορθώσεων: Αν όλοι οι άλλοι τρόποι αποτύχουν, διάβασε τις οδηγίες χρήσης
Support Art Workers (Οκτώβριος 2020).
Σε αυτό διαδικτυακό βιωματικό εργαστήριο εξερευνήσαμε την ματαίωση και πως μας επηρεάζει, ανατρέξαμε στο όραμα μας και στην καλλιτεχνική μας ταυτότητα, αναζητήσαμε δεξιότητες και ικανότητες που υποστηρίζουν το επόμενο βήμα και τρόπους που μπορούμε να λειτουργήσουμε, όχι ως θύματα μιας κατάστασης, αλλά ως φορείς αλλαγής που διευκολύνει την προσωπική μας έκφραση, μέσα σε μία νέα καλλιτεχνική πραγματικότητα. Συντόνισαν οι Βέρα Λάρδη και Αλεξάνδρα Βασιλείου
Support Art Workers (Οκτώβριος 2020).
Σε αυτό διαδικτυακό βιωματικό εργαστήριο εξερευνήσαμε την ματαίωση και πως μας επηρεάζει, ανατρέξαμε στο όραμα μας και στην καλλιτεχνική μας ταυτότητα, αναζητήσαμε δεξιότητες και ικανότητες που υποστηρίζουν το επόμενο βήμα και τρόπους που μπορούμε να λειτουργήσουμε, όχι ως θύματα μιας κατάστασης, αλλά ως φορείς αλλαγής που διευκολύνει την προσωπική μας έκφραση, μέσα σε μία νέα καλλιτεχνική πραγματικότητα. Συντόνισαν οι Βέρα Λάρδη και Αλεξάνδρα Βασιλείου

Personal and professional well-being when working with traumatized clients or fields
Institut für Prozessarbeit, Ζυρίχη, Ελβετία (Μάρτιος, 2020).
Eπαγγελματική επιμόρφωση και παρουσίαση του project GR Refugees. για σπουδαστές/στριες και εργαζόμενους/ες σε πεδία τραύματος. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.
Institut für Prozessarbeit, Ζυρίχη, Ελβετία (Μάρτιος, 2020).
Eπαγγελματική επιμόρφωση και παρουσίαση του project GR Refugees. για σπουδαστές/στριες και εργαζόμενους/ες σε πεδία τραύματος. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.

Πως Χτίζουμε Κοινότητες Σήμερα;
Κέντρο πρόληψης των Εξαρτήσεων Φάρος, Σάμος (Νοέμβριος 2019).
Σε αυτό το εργαστήριο εξερευνήσαμε με βιωματικό τρόπο την έννοια της κοινότητας. Τι είδους κοινότητες έχουμε ανάγκη σήμερα και πως τις χτίζουμε; Τι δώρα φέρνουμε στις κοινότητες που ανήκουμε, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουμε;Αναφερθήκαμε σε δεξιότητες που μας βοηθούν να στηρίξουμε τη βιωσιμότητα μιας κοινότητας, αξιοποιώντας θεωρητική συζήτηση και βιωματικές ασκήσεις. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.
Κέντρο πρόληψης των Εξαρτήσεων Φάρος, Σάμος (Νοέμβριος 2019).
Σε αυτό το εργαστήριο εξερευνήσαμε με βιωματικό τρόπο την έννοια της κοινότητας. Τι είδους κοινότητες έχουμε ανάγκη σήμερα και πως τις χτίζουμε; Τι δώρα φέρνουμε στις κοινότητες που ανήκουμε, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουμε;Αναφερθήκαμε σε δεξιότητες που μας βοηθούν να στηρίξουμε τη βιωσιμότητα μιας κοινότητας, αξιοποιώντας θεωρητική συζήτηση και βιωματικές ασκήσεις. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.

Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος: ποιός φροντίζει αυτούς που φροντίζουν;
Processwork Hub (Νοέμβριος 2018).
Σεμινάριο επαγγελματικής επιμόρφωσης σε συνεργασία με το Processwork Hub σε εργαζόμενους και εργαζόμενες σε Μ.Κ.Ο. και οργανισμούς που παρέχουν υπηρεσίες σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Οι απαιτήσεις των εργασιακών αυτών πλαισίων είναι μεγάλες, όπως και η εκδαπάνηση των εργαζομένων. Πως μπορεί μια συνεργατική ομάδα να αποδίδει καλύτερα και να μειώσει την εκδαπάνηση (burn out); Πως συνδέονται οι δυναμικές που αναπτύσσονται μέσα σε μια ομάδα με τις δυναμικές του ευρύτερου κοινωνικού και πολιτικού πεδίου μέσα στο οποίο δρα; Εξερευνήσαμε τη σύνδεση των παραπάνω με την εκδαπάνηση και αναζητήσαμε τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψή της. Το σεμινάριο συμπεριλάμβανε βιωματικές ασκήσεις, θεωρητική πλαισίωση, μικρές ομάδες εργασίας και συζήτηση στην ολομέλεια. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.
Processwork Hub (Νοέμβριος 2018).
Σεμινάριο επαγγελματικής επιμόρφωσης σε συνεργασία με το Processwork Hub σε εργαζόμενους και εργαζόμενες σε Μ.Κ.Ο. και οργανισμούς που παρέχουν υπηρεσίες σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Οι απαιτήσεις των εργασιακών αυτών πλαισίων είναι μεγάλες, όπως και η εκδαπάνηση των εργαζομένων. Πως μπορεί μια συνεργατική ομάδα να αποδίδει καλύτερα και να μειώσει την εκδαπάνηση (burn out); Πως συνδέονται οι δυναμικές που αναπτύσσονται μέσα σε μια ομάδα με τις δυναμικές του ευρύτερου κοινωνικού και πολιτικού πεδίου μέσα στο οποίο δρα; Εξερευνήσαμε τη σύνδεση των παραπάνω με την εκδαπάνηση και αναζητήσαμε τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψή της. Το σεμινάριο συμπεριλάμβανε βιωματικές ασκήσεις, θεωρητική πλαισίωση, μικρές ομάδες εργασίας και συζήτηση στην ολομέλεια. Συντόνισαν οι Αλεξάνδρα Βασιλείου και Βέρα Λάρδη.
Βιωματικά εργαστήρια ενδυνάμωσης για ενήλικες
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Επίκεντρο Actionaid (2018).
Συντόνισε η Βέρα Λάρδη.
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Επίκεντρο Actionaid (2018).
Συντόνισε η Βέρα Λάρδη.